✍️ 2025   Themis Kastoris - Nyförvärv

Nyförvärv nummer 3,  THEMIS KASTORIS!

Vi är glada att kunna presentera att Themis är tillbaka i klubben efter sina studier i USA.
Themis gjorde några matcher i den gula tröjan 2021 och är nu tillbaka efter att förra året varit en stark bidragande orsak att Sävedalen klarade kontraktet i sin första säsong på svensk mark igen.

Namn: Themis Kastoris
Ålder: 23, fyller 24 under året.
Position: Målvakt
Tidigare Klubbar: Sävedalens IF, Ahlafors IF, Utsiktens BK, Näsets SK, Kärra KIF, BK Häcken &
University of New Haven(USA)

Kan du beskriva din spelstil?

Bra med fötterna, bra i närspelet och jag har en bra 'närvaro' på planen.

Hur upplever du din "första" tid i klubben?

Det är mycket nytt sedan jag var här senast, men känslan är densamma, bra trupp, mycket trevligt, ett bra intryck helt enkelt.

Har du något mål för 2024?

Vinna serien.

Huvudtränare Niklas om nyförvärvet:

Themis är en välutbildad målvakt som uppfyller de krav som ställs på en målvakt i dagens fotboll. Han gjorde en imponerande höst i Sävedalen och har kommit in med god energi och ett gott driv under starten av den här säsongen hos oss.

Vi är glada över att Themis vill fortsätta sin karriär genom att vara en del av vår föreningsglädje.💛🖤

Foto: Ahlafors IF

#Viskapardrömmar