Detta är hållbarhet för oss

Ahlafors IF är en anrik förening med rötter tillbaka ända till tidigt 1900-tal.

Föreningens absolut viktigaste resurser redan då, och genom alla tider, har alltid varit föreningens medlemmar och föreningens samverkansparter. Det är deras kärlek till idrotten, omsorg för lokalsamhället, omtanke för gamla och unga, deras drömmar och deras drivkraft som hållit AIF-lågan brinnande i över 110 år.

AHLAFORS IF SKALL ALLTID VARA EN POSITIV KRAFT FÖR MEDLEMMARNA OCH FÖR SAMHÄLLET!

Vårt mål har alltid varit att bedriva en ansvarstagande och positiv verksamhet, dels på våra anläggningar men också ute i samhället för att göra skillnad för dem som bor och verkar där.

Vårt hållbarhetsarbete handlar om att erbjuda en gemenskap och ett sammanhang samt att vara en ansvarstagande organisation både kring det sociala hållbarhetsarbetet som det klimat- och miljömässiga.

Tillsammans med den enskilda medlemmens framtidsdrömmar och engagemang skapar vi en drivkraft och målmedvetenhet som gör skillnad - för oss, för våra medlemmar och för samhället.