Följande herrspelare är klara för att dansa vidare i Ahlafors färger đŸ’›đŸ–€

Vi är glada över att kunna presentera att följande spelare är Ahlafors trogna och vill fortsätta vara en del av föreningen nästa år!

đŸ€

André Josefsson
Harald Oresjö
Hugo Söder
Samuel Edlund
Nils Strandahl
Pascal Olsson
Kristian Kocevski
Oscar Samuelsson
Jesper Zetterlund
Elliot Söderberg Waltersson.

Vi kan också med glädje meddela att två spelare med utgående kontrakt redan nu valt att förnya sina avtal för att få fortsätta vara en del av vår fotbollsfamilj.

Daniel Tidstrand

Vår kapten från 2023 fortsätter, Daniel är en viktig kugge för vår trupp, med en ständig närvaro och ett driv i träning som gör att alla andra presterar på topp så är vi glada att Daniel vill fortsätta med oss.

Victor Strandh

Vår fantom som var en stark bidragande orsak till avancemanget 2022, hade ett tufft 2023 men har valt att förlänga för att kunna revanschera sig och visa vilken fantastisk målvakt han kan vara om han får ha ett skadefritt år.

Några korta frågor med huvudtränare Niklas:

Hur tycker du att truppen tar form?
Vi har lyckats behålla i stort sätt alla spelare som vi önskat ha kvar, det är väldigt positivt inför kommande år.
Vi har en sammansvetsad grupp som trivs tillsammans på och utanför laget samtidigt som det är bra fotbollsspelare.

Hur känns det som om att arbetet har gått med att forma 2024?
Jag är nöjd med arbetet hittills och tror att vi börjar landa i hur truppen kommer se ut, jag hoppas att vi skall vara helt klara i början på februari.

Det känns på dig som om att stommen är på plats, vad finns kvar på önskelistan?
Vi för fortfarande samtal med någon/några enstaka spelare som vi önskar skall förlänga.
Externt så tittar vi fortfarande på några unga lovande spelare som är utvecklingsbara och brinner för fotboll samt någon spetsspelare som kan höja högsta nivån något steg för att stå än bättre rustade inför framtiden.

När kan vi förvänta oss att ta del av mer information?
Nu tar vi alla en riktigt god jul och så får vi se om vi hinner med något i mellandagarna eller om dem börjar trilla in i början av januari, håll er uppdaterade genom att följa våra kanaler så missar ni inget!

✍ Fler klara nyförvärv och fler kontraktsförlängningar visas upp i veckorna som kommer..

Av Jesper Olausson 17 Apr, 2024
✍ Ella Götestam Sundén - Nyförvärv