På återseende, Jesper!

Jesper Zetterlund är klar för Ljungskile SK*

-Vi önskar Jesper stort lycka till men säger inte hejdå, utan på återseende, säger Jesper Olausson, Vice Ordf.

Jesper har varit med oss genom alla leden av ungdomsverksamheten och tog därefter tidigt steget upp i seniorfotbollen, hans träningsmentalitet tillsammans med hans snabbhet gjorde honom svårstoppad redan från start och strax därefter så provade han lyckan hos IFK Göteborg, första säsongen hos blåvit blev skadefylld och Jesper valde istället att flytta hem till Ahlafors IF och div2 där karriären fick sig ett lyft återigen när han var med och spelade upp oss i ettan året därpå.

Säsongen 2023 blev inte resultatmässigt vad någon av oss hade önskat men vi får glädjas med att Jesper återigen kan förenas med Nuha och pröva på lyckan i ettan även nästa säsong, det skall bli spännande att följa vad de båda Ahlafors förädlade spelarna kan uträtta i en ny miljö, medans vi tar nya tag och kommer tillbaka starkare.

- Det har varit flertalet klubbar som hört sig för om Jesper över tid, men alltid har det varit något som satt käppar i hjulet, t.ex. knäskadan förra året, vi har fått ha tålamod i förhandlingarna och det är först nu vi nått en överenskommelse som alla parter kan känna sig nöjda över, förhandlingarna har varit långa och segdragna men tillslut under kvällen igår (fredag) så tecknades avtalen mellan föreningarna samt Jesper själv och övergången var ett faktum.

Vi önskar Jesper ett stort lycka till på sin fortsatta resa och säger tack för bidraget såhär långt i vår 110åriga historia, jag vet inte om det är sista gången vi ser Jesper i våra gulsvarta färger, det får tiden utvisa men vad jag med säkerhet kan säga är att det inte är det sista vi ser Jesper på Sjövallen, säger Olausson.

- Jag vill tacka alla i och runt Ahlafors IF för det otroligt fina stöd jag och laget haft under min resa såhär långt, jag hoppas att både föreningen och jag fortsätter att utvecklas om än på varsitt håll framöver, säger Zetterlund själv.

* Förutsatt att LSK och Jesper kan enas om ett kontrakt & SvFF godkänner övergången.

**Jesper förväntas göra debut i LSK tröjan redan idag lördag under deras träningsmatch då klubbarna enats om att det ligger i allas intresse att få Jesper i spel så fort som möjligt.

Foto: Alekuriren & Designbylind

Av Jesper Olausson 02 May, 2024
Äntligen uppstart för ny boll & lek grupp!
Av Jesper Olausson 02 May, 2024
This is a subtitle for your new post
Av Jesper Olausson 29 Apr, 2024
Fotbollsskolan 2024, anmälan öppen!
Show More