✍️   Jonathan Wadensten - Nyförvärv

Vi kan med glädje presentera - Årets femte nyförvärv:

Namn: Jonathan Wadensten
Ålder
: 21, fyller 22 under året
Position
: Anfallare
Tidigare Klubbar
: Halmstad BK, Hittarp och Laholm

Kan du beskriva din spelstil?

Jag är en spelare som gillar att gå på djupet och pressa backlinjen, att göra mål är heller inte fel.

Hur upplever du din första tid i klubben?
Min första tid i klubben har varit super. Alla är verkligen super schyssta och välkomnande så det känns som jag kommit till en superbra miljö för egen del.

Har du något mål för 2024?
Att vinna så många matcher som möjligt och bidra både på och utanför planen för att vi skall lyckas.

Huvudtränare Niklas om nyförvärvet:
En ung spelare som fått en fin utbildning i Halmstad BK vilket man främst ser på hans fina teknik och goda spelförståelse. Jonathan är en rörlig forward som jag tror kan passa bra in i vårt spelsätt och kommer fortsätta utvecklas bra i vår miljö.

Vi är glada över att Jonathan vill fortsätta sin karriär genom att vara en del av vår föreningsglädje.💛🖤

Foto: Ahlafors IF

#Viskapardrömmar