Premiärseger!

Det blev så bra man kunde hoppas. Ahlafors vann premiären mot Norrby! En fantastisk lördag med en efterlängtad debut i ettan och ett välkomnande solsken inför över 600 åskådare på Sjövallen.

Marcus Alexandersson klev in som huvudrollsinnehavare när han tidigt i första halvlek räddade en straff.

- Känslan innan straffen var "nej, inte nu igen". Jag kände dock att jag har redan räddat en straff under försäsongen, så jag hittade lugnet och väntade in straffläggaren och känner av att han är stressad och går där många högerskyttar lägger sin straff.

Det var en jämn tillställning med ett par chanser från Norrby men i den 51:a minuten kliver Elliot Söderberg Waltersson fram och gör Ahlafors första mål för säsongen och avgör matchen.

Så här kommenterar huvudtränare Niklas Tidstrand om Elliots 1-0 mål.

- Elliot har haft en jättefin utveckling, han har jobbat jättehårt vid sidan. Det här är belöningen för det enorma jobbet han lägger ner. Det är svårt att komma från juniorfotboll till seniorfotboll och dessutom komma in i detta laget som är på frammarsch. Elliot har dock tränat hårt och slitit för att vara där han är idag och gör en bra match, precis som övriga spelare.

Tidstrands känsla efter matchen.

- Det är en fantastisk känsla, det är underbart att se killarna så glada. Man är otroligt glad för prestationen, de gör det de ska göra, samtliga spelare som startar och även de som hoppar in gör jobbet och håller sig till matchplanen. Fantastisk laginsats.

Nästa vecka åker laget till Åtvidaberg för att spela andra omgången i ettan.

Foto: Oskar Oltéus / Alekuriren

Av Jesper Olausson 02 May, 2024
Äntligen uppstart för ny boll & lek grupp!
Av Jesper Olausson 02 May, 2024
This is a subtitle for your new post
Av Jesper Olausson 29 Apr, 2024
Fotbollsskolan 2024, anmälan öppen!
Show More