SM slutspel för F17 i Helsingborg (Futsal)

Under helgen som gått så har damjuniorerna under namnet Nol IK spelat SM slutspel för åldersgruppen F17.

Efter att ha anlänt på fredagen så var det bara att sätta sig vid matbordet och förbereda sig för match samma kväll.

Första matchen gick strålande, ett gäng pigga och glada tjejer tog tillfället i akt och visade att man verkligen hör hemma bland eliten, efter en stark insats så vann vi övertygande med 4-0.
Med en seger i ryggen så hade helgen inletts på allra bästa sätt.

Under lördag morgon var det dags för match nummer två, och likt första matchen så togs ledningen med 1-0 och vi hade smak på mycket mer, i andra halvlek så för vi matchen tryggt men kommer inte riktigt till de heta målchanserna, men så plötsligt kommer en kontring och motståndarna lyckas kvittera och vi fick nöja oss med en poäng.

Med två matcher spelade, en vinst och en oavgjord så brukar det vara klart, men inte denna gången, alla resultat som hade kunnat gå emot oss gjorde också det.
Det skulle bli en direkt avgörande match på lördagseftermiddagen i gruppspelets sista allra sista match.
Vi inledde piggt och skapade ett par heta målchanser men våra motståndare är starka i omställningarna och efter att de tagit ledningen så klarar vi inte av att spela oss förbi deras aggressiva försvarsspel, dem vinner rättvist och tyvärr innebär det att uttåget ur SM är blir ett faktum.

- En mycket bra helg av tjejerna, mot de bästa lagen i landet och en fantastiskt rolig upplevelse.
Ibland är det små marginaler som avgör och tyvärr var dem inte på vår sida denna gången sammanfattar tränare Matthias Skånberg matcherna.

Upp med hakan tjejer, det ni skall ta med er är att ni gjort en fantastisk resa och återigen satt orten och kommunen på kartan i ett större sammanhang än vad vi tidigare varit bortskämda med.
Vi är alla oerhört stolta över det ni åstadkommit såhär långt och vad ni i framtiden kan visa upp.

- Tjejerna visar tydligt med sitt spel att de hör hemma bland de bästa lagen i Sverige och skall vara enormt stolta och nöjda över sin insats säger tränare Andreas Martinsson Lyckner.

Vi vill passa på att tacka för det stödet man fått från tillresta supportrar och till er där hemma som hört av sig och/ eller hejat från hemmaplan!

Av Jesper Olausson 17 Apr, 2024
✍️ Ella Götestam Sundén - Nyförvärv