✍️   Ali Al-Habobi - Nyförvärv

Vi rundar av truppbygget med att presentera vårt åttonde och troligtvis sista nyförvärv inför säsongen.

Namn: Ali Al-Habobi
Ålder
: 30.
Position
:  Anfall, mittback, men spelar där tränaren vill ha mig.
Tidigare Klubbar
: Kommer senast från Vänersborgs IF,  tidigare bland annat FC Trollhättan och IK Oddevold.

Kan du beskriva din spelstil?

En spelare med stor karaktär, tuff i duellerna, ger aldrig upp och vill alltid vinna, sticker ut med mitt huvudspel.

Hur upplever du din första tid i klubben?
Första tiden i klubben har varit väldigt välkomnande från samtliga.

Har du något mål för 2024?
Målet är detsamma som varje år, vinna varje match!

Huvudtränare Niklas om nyförvärvet:
Ali är en spelare som stack ut i Ettan senaste säsongen med en stark förmåga att komma till avslut i offensivt straffområde tillsammans flera andra kvalitéer vi söker hos en offensiv central forward. Han kommer tillföra tyngd och spets i vårt anfallsspel samtidigt som han med lång erfarenhet av spel i Ettan har mycket att lära ut till övriga spelare i laget.

Vi är glada över att Ali vill fortsätta sin karriär genom att vara en del av vår föreningsglädje.💛🖤

Foto: Ahlafors IF

#Viskapardrömmar